پاورپوینت استراتژی بازاریابی مبتنی برجامعه با رویکرد دستیابی به نوآوری سازمانی و افزایش رضایت مشتریا

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
پاورپوینت استراتژی بازاریابی مبتنی برجامعه با رویکرد دستیابی به نوآوری سازمانی و افزایش رضایت مشتریان.

بازاریابی اجتماعی چیست؟
معرفی بازاریابی اجتماعی و تاریخچه آن:
مفهوم و تعریف بازاریابی اجتماعی اولین بار توسط Kotler و Zaltman در سال ۱۹۷۱ به‌عنوان «طراحی، اجرا و کنترل برنامه‌های محاسبه‌شده جهت تأثیرگذاری بر پذیرش ایده‌های اجتماعی و شامل ملاحظات برنامه‌ریزی محصول، قیمت گذاری، ارتباطات و تحقیقات بازار» تعریف شد.

آن‌ها بازاریابی اجتماعی را کاربرد اصول و ابزارهای بازاریابی جهت رسیدن به اهداف مطلوب اجتماعی قلمداد کردند که هدف آن به‌جای اهداف شخصی و منافع سازمانی، منافع جامعه است.

در دهه گذشته تعریف بازاریابی اجتماعی پرکاربرد توسط (Andreasen (1995 ارائه شد:

«بازاریابی اجتماعی، کاربرد فن‌آوری‌های بازاریابی تجاری جهت تحلیل، برنامه‌ریزی، اجرای و ارزیابی برنامه‌های طراحی‌شده برای تأثیر بر رفتار داوطلبانه مخاطبان هدف به‌منظور بهبود رفاه شخصی و جامعه آن‌ها است.»

تاریخچه بازاریابی اجتماعی معمولاً از دیدگاه بازاریابی یا آکادمیک کشورهای توسعه‌یافته بیان‌شده است. در این مکتب از مشارکت‌های بین‌المللی در جهت توسعه بازاریابی اجتماعی چشم‌پوشی می‌شود و همچنین یکی از پویایی‌های اساسی بازاریابی اجتماعی را حذف می‌کند. این پویایی، تنش بین متخصصانی است که به اعمال بازاریابی اجتماعی برای حل مشکلات متعدد بهداشت و اجتماعی می‌پردازند و بازاریابان آکادمیکی است که در خصوص تناسب برنامه‌ها با تعاریف بازاریابی اجتماعی بحث می‌کنند.

بازاریابی اجتماعی و تغییرات اجتماعی!
درحالی‌که هنوز هم دلایل ایدئولوژیک و مذهبی، یکی از مشوق‌های تغییرات اجتماعی در بسیاری از نقاط جهان محسوب می‌شود، اما اغلب تغییرات اجتماعی درنتیجه تغییرات در فن‌آوری رخ می‌دهند. تغییرات در تکنولوژی ارتباطات، منجر به مداخلات فرهنگی و تغییرات در تکنولوژی صنعتی منجر به بیکاری یا نقل‌وانتقال شغلی و تحولات اجتماعی پس از آن می‌شود.

تغییرات تکنولوژیکی برای سلامتی پیامدهایی را به همراه دارند؛ مانند کاهش قابل‌توجه در فعالیت‌های فیزیکی درنتیجه‌ استفاده از دستگاه‌ها در خانه و محل کار و ظهور سیستم‌های سرگرمی خانگی مبتنی بر کامپیوتر. متخصصان تغییر اجتماعی در گستره وسیعی از زمینه‌ها، از تغییر عملکرد و فرهنگ‌ در شرکت‌ها، ادارات دولتی و مؤسسات تا دستیابی به تغییر در جوامع محلی و گروه‌های ملی و وسیع‌تر درگیر هستند.

فهرست مطالب:
مقدمه
چه چیزی یک جامعه را تعریف می کند؟
چرا جوامع برند اینقدر قدرتمند هستند؟
بازاریابی اجتماعی به چه معناست؟
مزایای بازاریابی مبتنی بر جامعه
معایب بازرایابی مبتنی برجامعه
تاریخچه
هدف اصلی بازاریابی اجتماعی
مثالی از بازاریابی مبتنی برجامعه
بازاریابی اجتماعی چیست؟
زمینه های عمده بازاریابی اجتماعی
تاثیرات بازاریابی اجتماعی
اصول بازاریابی اجتماعی
نمونه های عالی از بازاریابی اجتماعی
خانواده فروگی
Adidas Creator’s Club-4
هارلی دیوید سون
سفورا
هدف: گسترش به یک بازار جدید(مطالعه موردی) – مگی
هدف: ترویج دهان به دهان(مطالعه موردی )-شرکت Urban
مک‌کین
هدف: ایجاد و گسترش دسته‌بندی جدید . ویتویت، برند شماره یک محصولات موبر در جهان،
پلام
مطالعه موردی : جامعه فرقه‌مانند اپل
ایجاد یک اکوسیستم برای علاقه‌مندان به فناوری
استفاده از ورزش برای تقویت برند
مطالعه موردی : رویکرد نایک به برندهای جامعه‌ساز
آمازون
استفاده از کنشگری برای تقویت وفاداری به برند
مطالعه موردی: باشگاه کتاب PMA
مطالعه موردی : چگونه پاتاگونیا مشتریانی متعهد ایجاد می‌کند
.چارلی هاستل.بازاریابی اجتماعی
بانک کامنولث کارگزار سرمایه‌گذاری
بارکلی‌کارت
مطالعه موردی بازاریابی محتوا- porch.comFractl
مطالعه موردی سئو
مطالعه موردی PPC: تبلیغات گوگل و مبلمان ساراف
مطالعه موردی بازاریابی ویدیویی: لورآل و یوتیوب
استارباکس
تاکتیک های موجود در بازاریابی اجتماعی
فرایند بازاریابی اجتماعی
کشورهای پیشگام در تعریف بازاریابی اجتماعی
انگلستان-فرانسه-استرالیا-آمریکا
تعریف بازاریابی اجتماعی و تغییرات اجتماعی
تعریف بازاریابی اجتماعی و اصول آن
گرایش مصرف‌کننده
مبادله
بخش‌بندی بازار: اصول گزینش و تمرکز
رقابت و اصول مزیت متمایزکننده
استفاده از تحقیقات بازار
فرآیند یکپارچه‌سازی
محیط
بازاریابی اجتماعی ارگانیک
بازاریابی اجتماعی حمایت‌شده.
مفاهیم و استراتژی‌های بازاریابی اجتماعی
رویکردهای بازاریابی اجتماعی چیست؟
۵ مرحله بازاریابی اجتماعی
تفاوت بازاریابی تجاری و اجتماعی
ابعاد بازاریابی اجتماعی
نگاره-سیر تکاملی بازاریابی اجتماعی
مدل‌های تدوین برنامه بازاریابی اجتماعی
مروری بر تاریخچه بازاریابی اجتماعی
آینده بازاریابی اجتماعی: گستردگی و فراگیری
مثلث بازاریابی اجتماعی
منابع و مآخذ
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 1532 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 103

حجم فایل:2,861 کیلوبایت

 قیمت: 260,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    103 اسلاید قابل ویرایش